Fundació Bofill Observatori de les desigualtats
Inici > Notícies > L'impacte de l'educació dels adults sobre la probabilitat de ser empleat: una visió comparativa entre el Regne Unit, Espanya, Suècia i Rússia
L'impacte de l'educació dels adults sobre la probabilitat de ser empleat: una visió comparativa entre el Regne Unit, Espanya, Suècia i Rússia

La revista Studies of transition states and societies, en el marc del projecte eduLIFE, ha publicat una recerca comparativa entre quatre països amb l'objectiu de comparar els patrons de participació en l'educació formal adulta i l'impacte de la millora en l'ocupació a Rússia, Espanya, Suècia i el Regne Unit. EduLIFE pren el PaD com a referència de les dades a nivell espanyol i en destaca la seva excel·lent qualitat.
En l'article es traça un mapa de l'educació formal de les persones adultes cercant els determinants per la millora de la formació al llarg de la vida, i relacionant aquesta informació amb les desigualtats socials, en una perspectiva comparativa. Els resultats mostren que quan l'educació millora en l'edat adulta es redueixen les desigualtats socials i que és diferent aquest impacte segons el tipus d'educació a cada país.
L'article conclou amb alguns suggeriments sobre els efectes institucionals que produeixen les diferències entre els països.

Podeu descarregar-vos gratuïtament l'article The Impact of Formal Adult Education on the Likelihood of Being Employed: a Comparative Overview aquí.