Fundació Bofill Observatori de les desigualtats
Inici > Notícies > Debat: Quin paper té l'educació en l'ascensor social a Catalunya?
Debat: Quin paper té l'educació en l'ascensor social a Catalunya?

El Cercle d'Economia, a Barcelona, va acollir el passat 15 de desembre un debat de l'Aula de la Fundació Jaume Bofill per debatre a fons les preguntes següents:

La societat catalana és classista o meritocràtica? Pesa més l'herència familiar de classe o les possibilitats per progressar? Quin ha estat el pes de l'educació en la mobilitat social catalana? L'educació ha tingut el mateix efecte per a totes les generacions? L'esforç personal serveix per superar les desigualtats d'origen? Com s'explica que ens puguem comparar amb els països d'Europa amb més mobilitat social? I potser la pregunta més important: quins són els reptes socials i educatius en temps de crisi si volem preservar una societat que s'ha demostrat oberta, fluïda i meritocràtica durant tants anys?

En l'acte van intervenir els autors de l'informe Educació i mobilitat social a Catalunya, Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de l'educació i investigador del CRIT (Creativitat, Innovació i Transformació Urbana) de la Universitat de Barcelona, i Antoni Marín Saldo, sociòleg i estadístic de la Fundació pel Desenvolupament Comunitari (DC) i investigador del CRIT. També hi van participar Josep M. Rañé, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC); Emili Pons, coordinador d'actuacions en matèria del sistema educatiu del Departament d'Ensenyament; i Enric Canet, exdirector de l'escola Pia de Sant Antoni, i responsable de l'Associació Casal dels Infants.